News

Česká maltézská mládež společně splula Vltavu

20/08/2019

Začátkem června 2019 již tradičně proběhla očekávaná akce České maltézské mládeže – Společně na vodu, na kterou se vždy naši dobrovolníci i hosté těší několik měsíců dopředu! Letos se konal už čtvrtý ročník. Naší domácí základnou se tentokrát stal kemp Rožmberk, odkud jsme o víkendu 7. – 9. 6. 2019 podnikali vodácké výpravy.

Všichni jsme se přivítali v pátek v kempu. Po ubytování a společné večeři následovala volná zábava, válečná porada a přípravy na další den. V sobotu ráno po snídani jsme nasedli na již připravené rafty, vzali do rukou pádla, oblékli vesty, rozdělili si instrukce, seznámili se s trasou a vypluli. Sjížděli jsme úsek řeky Vltavy Rožmberk – Nahořany.

Ráno bylo sice nebe zamračené, ale netrvalo to dlouho a museli jsme pláštěnky a bundy odložit, neboť nám vysvitlo sluníčko a z krásného počasí jsme se mohli těšit celý den. Z raftů jsme si užívali pohled na nádhernou přírodu okolo nás a všechny vodáky jsme zdravili tradičním vodáckým pozdravem „Ahoooj!“ S dobrou náladou, písničkou na rtech a vyprávěním zábavných příběhů nám plutí utíkalo až překvapivě rychle. V průběhu dne jsme se koupali, fotili a stihli jsme několik vodních válek.

V Nahořanech na nás čekal transport autobusem, který nás všechny dopravil zpátky do kempu. Po sprše a odpočinku následoval společný večer u ohně s opékáním špekáčků a drobným občerstvením, při kterém jsme si mohli užívat sluníčka na dekách a povídat si. Někteří naši kamarádi připravili úžasné občerstvení a plápolající ohýnek uprostřed nás pomohl vytvořit útulnou atmosféru. Zájemci pak mohli v průběhu večera navštívit hrad Rožmberk, který se nacházel přímo nad naším kempem. Vozíčky jsme vytlačili až nahoru a těšili se z krásného výhledu. Po návratu jsme ještě chvíli pokračovali ve zpívání a povídaní. Všichni jsme se již těšili na další den.

V neděli v brzkých ranních hodinách byla jen pro nás připravena mše svatá v kostele sv. Mikuláše v Rožmberku nad Vltavou. Po mši jsme posnídali a poté popadli pádla, vesty a opalovací krémy a vydali se na druhý kousek našeho vodáckého dobrodružství, a to na trase Vyšší Brod – Rožmberk. Po cestě jsme se stavili na malé občerstvení a doplnění tekutin v malebné hospůdce u řeky. Nakonec jsme zdárně dopluli do cíle naší cesty a vychutnávali si pocit blaha a spokojenosti, že jsme to všechno tak krásně zvládli.

Ještě před odjezdem domů nás čekal piknik, který se stal krásnou tečkou našeho společného víkendu. Sdíleli jsme zážitky z jednotlivých raftů, vzpomínali na minulý ročník a mluvili o plánech na ten příští. Poté jsme se všichni vydali na cestu zpět do našich domovů obohaceni novými přátelstvími a zkušenostmi. S radostí v srdci jsme si opět promítali všechny krásné zážitky, které jsme během tohoto maltézského víkendu mohli prožít, a pociťovali jsme vděčnost, že jsme všichni v pořádku dorazili domů.